Alla inlägg under april 2010

Av Fjärilen - 23 april 2010 16:38

Gör ja verkligen rätt?

Tankarna o känslorna krockar me varann   

Men nu e de iaf bestämmt men de kommer bli så jävla jobbigt!


Både vill o inte vill jue     

Men de e ju inte snällt som de e ......




GAAAAAAAAAAAHAAAA!

Blir tokig   


Hjärtat skär i kroppen på mig! 


Bye!  


*Önskar att mkt inte vore som de e, samtidigt så vill ja inte förändra dagens liv som ja har*

Av Fjärilen - 18 april 2010 10:07

  

Till fjärilens minne



Säg inte att ingenting blir kvar av den 

vackraste fjärilen livet gav.



Säg inte att vingarnas färg bleknar bort

& försvinner i vinden som stoft.



Om fjärilens kropp måste gömmas i grav, 

är ändå den svindlande flykten kvar!

Av Fjärilen - 11 april 2010 23:34

I fredags så kom Jessica hit   Vi hade de jättetrevligt me god mat o lite alkohol i kroppen   <3 Gött, vill se dig oftare gumman!


Men ja sov skitdåligt på natten... Eller inte alls nästan...

Precis när ja hade somnat så kom de en biljävel o dundrade utav helvete, efter de gick de inte o sova. Va uppe flera ggr o te slut testade ja soffan o somna 5 o gick upp 6! Näe, ja lovar, ja va inge trött alls HA!   


Utställningen gick jättebra    Pris i HP o BIR, Grattis te de! 

  



Underbara T o L låna ut bussen te mig så ja åkte upp te munkfors   

Va först te centrum för där va Jenni o Micke o väntade, Oh så underbart o få träffa dom igen. Har saknat dom så himla mkt   

Sen va ja en snabbis te Biff o sa hej, åh sen va ja o hämtade min cykel hos Monica. Köpte en pizza som ja va te Mor C o delade me o sen va ja ut te knoten :)


Bubbas i Dini drog o va borta i ett par timmar. Orolig som fan va ja ju    Han måste sluta me detta för ja blir så nervös. Men de kom allt te slut. låg i soffan framför tv´n o kollade på film ja så ja överlevde iaf :) 



Sen bar de av te huset   


Åh där va de inte varmt asså... Rått som bare den o ingen ström, ca 7-8 grader inne. 

Men ja tände värmeljus överallt o så kakelugnen så de va riktigt myspys kan ja säga   


Lars kom efter en stund o de visste inte ja om så ja trodde ja skulle skita knäck där i mörkret innan ja såg att de va han. PUH! Inte skrämmas så!!!

Sen ringde Camilla så hon kom hon me, trevligt o se henne =)

Sen åkte de samtidigt.


Ja va uppe o eldade te kl 3 inatt åh de va så gött! 21 grader blev de i rummet innan ja somnade. Underbart! 

Åh ja har sovit som en gris kan ja säga. De e ju helt fantastiskt när de e totalt tyst o man hör bara ett ljuvligt knastrande. LOVE IT!   

  


Vakna 9, tände i kakelugnen igen o kröp ner i sängen :P Lars kom o vi låg o drog oss te halv 12-12. Va så himla gött!


Sen satt vi på berget ett tag o bara mös i sola o bubbas sprang omkring o njöt han me. Vart så varmt ida me :)

  

Sen gick vi o strosade kring mina ägor.

  


Hittade en massa bröte som ska väck. Bläääää..... 


Va in te byn o duschade o käkade mat på majas.


Handlade tulpaner o va te grava o pysslade lite. Pappa skulle ha fyllt år te onsdagen så ja tände lite ljus o rensade bort en del av vintern.

Lars tog även kort på denna förädiska älv. 

  

  


Sen var de upp te huset o lastade in stora kistan o så bar de av hemåt. 

Har vart ute o cyklat en skön premiärtur me bubbas, gött vare.

Nu ska ja nanna kudden, före 7 te möran kommer T o hämtar mig. Då börjar min nya praktik =)


Natti natt... 





*Ville inte åka hem ju, vill stanna kvar i mitt underbara lilla torp :'(*   

Av Fjärilen - 9 april 2010 16:44

... de finner han..    


De håller på o draggar efter han nu. De har gått 2 månader sen han försvann. 

Usch, en begravning ja verkligen inte vill gå på   



Denna jävla klarälva e förödande vacker! 

Av Fjärilen - 9 april 2010 11:44

Har inte gjort ett dyft under hela påsk...


Mari har vart här    o vi har bara ätit o rötat oss riktigt hihi

Men de har vart gött de og!

Sen har ju T vart på semester så ja har vart hos L ett par nätter o de har vart riktigt gött <3 


Duktig som ja e så röker ja inte än   Nån enstaka mintcigg har de bleve bara. 3 veckor imorn, fan inte illa för o va mig iaf hehe nöjd e ja!


Va o klippte mig i förrgår o blev rätt nöjd :) Nu ska ja bara färga mig oxå o ja kan inte bestämma mig i vilken färg. Funderar på en men vet inte om de går o tänk om ja inte ser klok ut    Men ja vill ju testa nåt nytt ju, men de vågar ja inte! 


*Ida så e de Jan-Inges begravning uppe i mfs, skulle nog gärna ha velat vart dit men anser inte sj att ja kände han så väl... Men ja gillade han verkligen. Mkt sympatisk, varmhjärtad man! 


Ida kommer Jessica o vi ska te f-h imorn på hundutställning :) Ska bli kul o intressant o så kommer de folk från jobbet (de gamla) som oxå ska ställa ut   


Skulle så gärna vilja få låna en bil av L o T så ja kan åka upp te huset sen (imorn), vill dit o bara strosa o bara få VA! Bara vara mig... Inte bara så bara de... Lite ved o elda i kakelugnen me vore underbart gött, saknar o längtar så otroligt efter de så de finns inte :'( 

Soc här vägrar o förlänga min försäljning   Så e inte huset sålt så de får sina pengar före sista juni så kommer de o dra mig inför länsrätten. SKITKUL! Ska börja praktisera på måndag o så fort ja har kortet i min hand så har ja ett jobb o de e viktigare för mig än o få huset sålt i tid. Ja vet inte ens hur ja ska lyckas... De känns som en omöjlighet för mig. Ja behöver så mkt hjälp o de ska passa alla oxå, de som kan o vill hjälpa mig. O ekonomiskt! De kostar o pendla 22 mil (fram o tebax) o grejer ska köras te tippen så då ska de betalas lastbil/släp o bränsle o sen ska de va mat o dryck te alla som hjälper te, näe gud hjälp mig! 

VILL INTE! Vill heller inte behöva skiljas från mitt barndomshem   


Nu ska ja knalla ut i solen me bubbas på en skön prommis :)


Ha de alla...






*Kan bara inte fatta att de e sant. Du som aldrig skulle... Nåt av de!





Önskar ja kunde glömma.......

Av Fjärilen - 8 april 2010 22:11

Nedanstående ord hade en vän till mig på sin blogg och jag tyckte även att det passade in på mig, så jag lånade dem!






Människor kan vara oförstående och självupptagna
- förlåt dem i alla fall.

Om du är snäll kan andra anklaga dig
för att vara självisk och ha dolda motiv
- var snäll i alla fall.

Om du är framgångsrik attraherar du
en del falska vänner och några riktiga fiender
- var framgångsrik i alla fall.

Om du är ärlig och uppriktig
kommer någon att försöka lura dig
- var ärlig i alla fall.

Det som har tagit dig många år att bygga upp
kan förstöras av andra över en natt
- bygg i alla fall.

Finner du frid och lycka kan andra bli avundsjuka
- var lycklig i alla fall.

De goda gärningar du åstadkommer idag
blir bortglömda redan i morgon
- gör goda gärningar i alla fall.

Om du ger världen det bästa du har att ge
kanske det inte räcker till
- ge världen ditt bästa i alla fall.

När allt kommer omkring
handlar det om dig och ditt Högre Jag
- det handlade aldrig om de andra, i alla fall.

Moder Theresa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards